Mijn favorieten

Verkoop

Leuk dat je meer wilt weten over wat wij kunnen betekenen in de verkoop van jouw woning! Het verkopen van jouw (t)huis is vaak een spannend proces, en er komt veel op je af. De eerste stap is al gezet, want je bent al aan het oriënteren op wat er allemaal bij komt kijken. Wij vertellen je graag in tien stappen wat je van ons als verkoopmakelaar mag verwachten.

1. Persoonlijke kennismaking 
Wij maken graag eerst kennis met je bij jou thuis. In dit persoonlijke kennismakingsgesprek leren we elkaar beter kennen en komen jouw verkoopplannen uitgebreid aan bod. Je vertrouwt jouw thuis aan ons toe, en daar moet je een goed gevoel bij hebben. We gaan een traject in waar we open en eerlijk met elkaar moeten communiceren. Ons doel is om zo snel en zo goed mogelijk jouw woning te verkopen, en dat kan alleen op basis van 100% vertrouwen.

Tijdens de kennismaking geven we je helder en professioneel advies, waarbij we kijken naar de woningwaarde, vraagprijs en de verwachte verkooptijd, afgestemd op de huidige woningmarkt. Hierbij baseren we ons mede op vergelijkbare verkochte en te koop staande woningen in de wijk en maken we gebruik van ons netwerk.

De kosten van deze kennismaking? Enkel een kop koffie of een glaasje water en circa een uur van jouw tijd.


2. Woningopname
De woninganalyse vormt de basis voor de verkoop van jouw woning. In deze analyse brengen wij de complete woning in kaart, van fundering tot zolder en van berging tot balkon. Wij laten de woning professioneel inmeten volgens de NEN 2580 norm. Dit alles vormt de input voor de kenmerken die wij gaan gebruiken tijdens de verkoop van jouw woning.

In deze fase bepalen en bespreken wij ook onze verkoopstrategie. Wij zijn hierin anders dan de meeste traditionele makelaars. Wij denken out-of-the-box en handelen hier ook naar. Hierin staan transparantie en duidelijke communicatie enorm hoog in het vaandel. Ten aller tijden geldt: de verkoopmethode is afgestemd op jouw persoonlijke situatie. Je krijgt in de mail van ons het verkoopplan met de daarbij behorende strategie toegestuurd.

3. Woningpresentatie
Als verkoopmakelaar weten wij als geen ander hoe jij jouw woning het best kunt presenteren. In deze fase kunnen wij jou dan ook op allerlei fronten adviseren en ondersteunen. Het is belangrijk dat de sfeer en het gevoel van de woning goed worden overgebracht. Daarom is bij ons professionele vastgoedfotografie vanzelfsprekend en werken wij met de beste fotograaf voor het mooiste resultaat. In onze rol zullen wij jou adviseren op het gebied van styling zodat jij jouw huis optimaal kunt presenteren voor de verkoop. Denk hierbij aan interieurstyling, transformatiefoto’s en woningvideo’s. Om de indeling van de woning en de afmetingen inzichtelijker te maken, worden er standaard ook 2D & 3D plattegronden gemaakt van alle woonlagen. Tevens ondersteunen wij je graag bij het ontruimen van de woning of andere kleine klusjes.


Het 'TE KOOP' bord
Onze 'TE KOOP' borden vallen op! We gebruiken raamborden en tuinborden. Geheel afgestemd op de behoeften en wensen van de klant. 


4. Social media
Social Media speelt een essentiële rol in ons leven en in onze onderlinge communicatie. Wij onderscheiden ons van vele andere makelaars doordat wij onze werkwijze volledig anders hebben ingericht ten gunste van betrokken partijen. Op deze manier realiseren we een actieve, duidelijke en transparante benadering die leidt tot enorm veel succes. Dit alles in het voordeel van jouw woning! 

5. Mouwen opstropen en aan het werk
Wij gaan actief op zoek naar de koper van jouw woning! Bij NL Makelaars werk je met een makelaar die kritisch, proactief en slagvaardig is! Wij zetten ons volledig in en gaan een stap verder daar waar een ander stopt. Wij halen alles uit de kast om jouw huis zo snel mogelijk en tegen de beste prijs en meest gunstige voorwaarden te verkopen. In deze fase zullen wij allerlei kanalen aanboren om jouw ideale koper te vinden. Denk aan een uitgebreide presentatie op Funda.nl, onze eigen website, Huislijn en Pararius.nl.en natuurlijk social media.

6. Bezichtigingen
Jouw tijd is kostbaar. Daarom besteden wij veel aandacht aan het voorzien van informatie aan de koper voorafgaand aan de bezichtiging. De begeleiding van de bezichtigingen wordt volledig door ons gedaan. Vooraf stemmen we samen af of het gekozen tijdstip voor de bezichtiging uitkomt. Na de bezichtiging ontvang je altijd van ons een terugkoppeling over het verloop van de bezichtiging.

Wij vinden het belangrijk dat potentiële kopers kunnen komen kijken wanneer zij hier de tijd voor hebben. Bij ons kunnen ze 6 dagen per week terecht. Ook in de avonden en weekenden zijn potentiële kopers van harte welkom. Wij spenderen geruime tijd aan bezichtiging. Kwaliteit, alsmede een goede en rustige presentatie van de woning vinden wij uitermate belangrijk. Kopers vinden het uitermate prettig als ze rustig zonder druk kunnen bezichtigen en goede uitleg krijgen over het huis en de omgeving.


7. Onderhandelingsfase
Tijdens dit spannende traject kun je volledig vertrouwen op onze uitgebreide ervaring in onderhandelingen. Zodra een serieuze geïnteresseerde zich aandient, informeren wij jou direct. Ook wanneer er een bod binnenkomt, brengen we je automatisch op de hoogte. Hoewel wij de onderhandelingen voeren, gebeurt dit altijd in samenspraak met jou! Ons doel is om jouw woning tegen de best mogelijke prijs en voorwaarden te verkopen, en daar baseren wij ons advies dan ook op.

Naast ons allround advies verzorgen wij ook alle communicatie met de kopers voor jou! Hierbij staan transparantie en eerlijkheid uiteraard voorop. De intensiteit van jouw betrokkenheid bepaal jij zelf.


8. Biedlogboek
Wij werken met het verplichte biedlogboek, zodat naar verkoper en kopers altijd transparant en eerlijk gecommuniceerd en gehandeld wordt.


9. De koopovereenkomst
YES! Het is gelukt... En nu? We hebben de verkoopprijs, datum van levering, ontbindende voorwaarden en eventueel een lijst met roerende zaken afgesproken en zullen nu worden vastgelegd in een schriftelijke koopovereenkomst.

Samen met jou en de kopers van jouw woning gaan we aan tafel en nemen we uitvoerig het koopcontract door. Tegenwoordig wordt er ook vaak digitaal getekend. Ook dat is mogelijk. Zodra beide partijen een handtekening hebben gezet, is de koopovereenkomst gesloten. Wat volgt is een spannende periode, want de overeenkomst kan nog ontbonden worden. Er volgt namelijk een bedenktijd van drie dagen, in de overeenkomst zijn ontbindende voorwaarden opgenomen en ook de no-risk clausule kan leiden tot ontbinding.

Wij weten als geen ander dat dit een uiterst spannende en stressvolle periode is. We zullen daarom volledig klaarstaan voor al jouw vragen. Bij NL Makelaars zijn we pas tevreden als jij dat bent.


10. De sleuteloverdracht
Nadat de bedenktijd is verstreken gaan we op de overeengekomen passeerdatum naar de notaris voor de eigendoms- en sleuteloverdracht. Voordat we dit doen, lopen we nog wel een inspectieronde door de woning samen met de kopers. Wanneer alles in orde is gaan we samen met jou naar de notaris. Hier wordt de akte van levering getekend en de sleutels overgedragen aan de koper. Rest ons alleen nog om op een passende manier onze samenwerking hier af te sluiten en de koper te feliciteren met een nieuw thuis! En de verkoper te feliciteren met de verkoop van de woning!

Ben je benieuwd geworden naar de mogelijkheden?
Vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op! Je kunt ons natuurlijk ook altijd bereiken via:
T: (085) 080 10 66
E: info@nlmakelaars.nl

Wij vinden het heel belangrijk dat jij met een goed gevoel het traject met ons, NL Makelaars, afsluit. Met eventuele vragen of verrassingen na de aankoop van de woning kun je daarom zondermeer ook dan bij ons terecht.

Neem contact op

 

Contact

Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Opmerkingen
Privacy
Ik ga akkoord met de privacyverklaring